středa 26. srpna 2015

(Recenze) Jsem zlomená // Taheren Mafi

 Jsem zlomená 


(Unravel me)
Nakladatelství: Albatros Media - Cooboo (2013 // originál 2013)
Žánr: Sci-fi, Fantasy - romány




Autor:


Tahereh Mafi

Tahereh se narodila r. 1988 v malém městě kdesi v Connecticutu, v současné době ale žije v Orange County v Kalifornii, kde pije příliš mnoho kofeinu a zjisťuje, že počasí je na její vkus až moc dokonalé. Pokud zrovna nečte žádnou knížku, můžete ji načapat při čtení bombńových obalů, kupónů nebo starých receptů. Shatter Me (Jsem roztříštěná) je její první román, který bude mít dvě pokračování - druhý díl je Jsem zlomená a třetí je Ignite Me(Jsem rozohněná). 

Peklo je prázdné 
ďáblové jsou mezi námi.



Anotace:

Tik
tak
tik
tak
tik tak tik tak…

Už je skoro čas
na válku! 

Juliette uprchla ze spárů Warnera do Bodu Omega, což je místo ideální pro lidi, jako je ona. Pro lidi s darem. A také je to hlaví ústředí hnutí odporu proti stávajícímu režimu. Konečně je volná a nikdo ji nechce použít jako zbraň. Konečně může svobodně milovat Adama. Ale nikdy se nezbaví svého vražedného dotyku.
A ani Warnera, který po ní touží víc, než by bylo zdánlivě možné.

V druhém díle této dystopické trilogie musí Juliette učinit několik životně důležitých rozhodnutí. Musí zjistit, co vlastně chce a o čem si myslí, že je to správné. A možná bude muset volit mezi srdcem a Adamovým životem.

„Chci, abys šla se mnou.“  
Svět se přestává točit.


Podle mého:

Oh můj bože, zase! Druhý díl mě nezklamal. Očekávala jsem, že bude nudnější a prodloužení děje, jako to bývá u jiných 2. dílů, ale ne. Ve jsem zlomená, se stane tolik nových událostí, že se z toho posadíte na zadek. 

Vypadáme jako bezdomovci.
Což znamená, že vypadáme jako civilisti.


V díle se odehraje tolik událostí, že to hlavní hrdinku více méně změní. Přijde mi, že na začátku byla Juliette taková naivka, věřila, že když má Adama, tak bude všechno v pořádku. No, ale ono nebylo, protože se zjistilo, že Adam má také zvláštní dar a ten zahýbal celým dějem.

Juliette pořádně trénovala své schopnosti. Sice má jedovatou kůži, ale zato má pěknou sílu, dokáže dokonce "rozlomit" zemi na dvě půlky. Díky tomu se z Juliette stala pro obyvatele Omegy svým způsobem hrdinkou...

Spoiler // Vztahy:
Mám strašlivé nutkání zde napsat, jak to vlastně je mezi Juliette a Adamem a zároveň mezi Juliette a Warnerem = Prostě a jednoduše to chci pořádně rozebrat a to znamená, bohužel i spoilery.

Protože, jak jsem zmiňovala Adam má také dar. Jenže tenhle dar, mu už tak úplně nedovoluje se dotýkat Juliette (může "rozbít" dary jiných lidí). Jednoduše řečeno, jeho dar není tak silný. Což vlastně narušuje jejich vztah. Adam to furt chce zkusit i přes to velké nebezpečí smrti, zatím co Juliette je velmi ochranářská. -S tím jsem se strašně stotožnila. Protože já bych udělala to samé. Kvůli člověku, kterého milujete, tak to je zrovna to nejmenší co udělat, ne?-


No, ale co se stane, když nám na scénu zase přijde úžasný, krásný a lehce šílený Warner? -Ano,  už od začátku, co jsem poznala Warnera, ho "žeru"! Já ani nevím proč, všichni byli pav z Adama a jak v prvním díle zdrhnul s Juliette ze Sektoru, ale já prostě milovala všechny scény s Warnerem. Hold jsem byla vždy jiná.- No a co se nestane? Juliette, která zjistí, že je Warner a Adam sourozenci, že jejich otec se k oboum klukům choval příšerně, tak na Warnera svým způsobem změní názor.





„Juliette,“ hlesne.   Zavřu oči. 
„Už mi neříkej Warner.“  Otevřu oči. 
„Chci, abys mě poznala,“ řekne bez dechu a zastrčí mi pramen vlasů za ucho. „Už pro tebe nechci být Warner,“ zdůrazní. „Chtěl bych, aby to s tebou bylo jiné. Mohla bys mi říkat Aaron?“



                             

Žádné komentáře:

Okomentovat