(Recenze) Svůdné zlo // Wendy Higgins

Svůdné zlo

(Sweet Evil)
Nakladatelství: Albatros Media - Cooboo (2013 // originál 2012)
Žánr: YA, Sci-fi, Fantasy

Autor:

Wendy Higgins
Narodila se na Aljašce a žila se svou rodinou na pěti různých vojenských základnách, nakonec se usadili ve Washingtonu. Chodila do George Mason University, kde získala bakalářský titul v oboru tvůrčí psaní a také navštěvovala Radforf University, kde získala magisterský titul. Jeden čas se živila jako středoškolská učitelka angličtiny. Nyní žije s manželem a dvěma dětmi ve Virginii.

- Mimochodem  Svůdné zlo je její vůbec 1. kniha
- Web -
"Máme něco, co démoni nemůžou pochopit. Vidí lásku jako slabost, ale to se pletou. Láska nás drží nad vodou. Láska nám dává sílu." (Anna, Svůdné nebezpečí)

Anotace:

Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti...

Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů - potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?

Podle mého:

Každá holka bude myšlenkami stále u Kaidana Rowa, při čtení, sprchování, vaření, učení a dalších činností, jelikož má  úžasné modré oči, delší tmavé vlasy, má smysl pro humor a je bubeníkem v kapele Smilníci - To je prostě bomba! Je to takový ten ideální bad boy, protože Kaidan je právě synem démona smilstva Pharzaphuna a jako správný nefil a syn i pro něj pracuje. Přestože je jeho cesta a jeho smysl života určený již dopředu, tak se na jednom z mnoha koncertů objeví jedna tajuplná dívka Anna, která všechno změní.

Byl boží. Prostě jako boží. Nikdy jsem nechápala, pročholky přidávají slůvko jako, když chtějí něco zdůraznit, aletenhle kluk si to vážně zasloužil.

Teď si představte tu zajímavou kombinaci "zkažený" Kaidan a nevinná Anna. Občas narazíte na scény u kterých se dokáže jenom culit. Ovšem pak jsou i scény kde si naopak říkáte "Proč se sakra zachovali takhle?" a vůbec vám nejde ta situace do hlavy.

Snažila jsem se najít i nějaké negativum a bylo to opravdu těžké, protože mě se osobně kniha moc líbila. Ovšem občas mi vadilo, jak nás autorka zahrnula informacemi, které se týkali démonů a čí je čí syn/dcera nebo který démon představuje který hřích.

Když odříkali seznam provinění a postrčili JonathanaLaGraye ke dveřím, muž se ještě naposledy obrátil k dítěti.Na tváři se mu objevil napjatý, ironický úsměv.„Hlavně nikdy žádný drogy, jasný, holka?“Pak ho policisté vyvlekli z místnosti. Dítě se znovu hlasitěrozplakalo.
Po přečtení další a další kapitoly jste stále natěšení na další kapitolu a nejraději by jste to přečetli jedním nadechnutím. Což je vlastně jedna velká výhoda, jelikož autorka píše takovým stylem, že se Svůdné zlo čte samo. Ve Svůdném zlu se věnujete příběhu natolik, že se občas přistihnete nad tím, jak přemýšlíte nad Annou a Kaidnam.

"Rozkoš je pastí hříchu."-Platón-
Když jsem začínala číst Svůdné zlo tak jsem si pár okamžiků říkala co jsem to zase vzala za knihu, ale když překonáte nic neříkající prolog a dostanete se až na 2. kapitolu, kde se příběh "rozjíždí" nedokážete se od knihy hnout na metr. Když Svůdné zlo dočtete, tak nedokážete myslet na nic jiného než na to, jak to všechno skončí. Je tolik otázek, které ještě nebyli zodpovězeny a věřím že v dalším díle se některé odpovědi dozvíme.

„Nějak ti narostly vlasy,“ prohodila jsem.„Tobě zase poprsí.“Vytřeštila jsem oči a do tváří se mi nahrnula červeň. Veronica rozjařené zahýkala a zlomila se v pase. Dokonce i ten zrádce Jay se uchechtnul.
Svůdné zlo má další následníky a to Svůdné nebezpečí a Svůdné zúčtování. Nedávno bylo prozrazeno, že autorka vydá ještě jednu knihu a to Sweet Temptation.

Zdroj: Databazeknih &