(Recenze) Mayské proroctví Zápas o osud lidstva - Christy Raedeke

Mayské proroctví: Zápas o osud lidstva

Nakladatelství: Fragment (2012)
Žánr: Pro děti a mládež - dobrodružné

Autor :

Christy Raedeke
Christy Raedeke je americká spisovatelka a velká cestovatelka. Její láska k mysticismu a její hlad po starověkých učeních ji vedly kolem světa.
Prošla Himaláje, strávila Halloween v skotském hradě ze 16. století, potápěla se v bezedné cenote v Yucatánu, studovala feng-shuei v Kuala Lumpur, stála na vrcholu Jungfrau ve Švýcarsku, sjížděla řeku Gangu, prozkoumala Diovu jeskyni na Krétě, vylezla na Mayské pyramidy v Chiapas, prozkoumala katakomby pod Paříží i Římem, boty jí roztavila lávová pole vulkánu Mauna Loa, pobývala mezi mnichy v klášteře v horách Sierra Nevada, také surfovala v Libyjském moři a také pátrala po šamanismu v troskách Yucatanu. Nyní žije v Oregonu se svým manželem a dvěma dětmi.

Anotace :

Šestnáctiletá Caity odhalí význam podivných znaků vyřezaných v obložení svého pokoje. Jde o dávné mayské proroctví, které jí přisuzuje důležitou roli v osudu lidstva. Bude mít dostatek sil a především odvahy vzít na sebe nelehký a nebezpečný úkol?

Podle mého :

Do čtení jsem se občas musela nutit a pokud jsem se donutila, dokázala jsem přečíst víc než jednu kapitolu, protože každá kapitola je (většinou) velmi spjata s nadcházející kapitolou.

Abych ovšem řekla pravdu, ze začátku mi příběh přišel docela suchý a nedokázala jsem se ztotožnit s hlavní hrdinkou, to vlastně ani nedokážu pořádně teď, ovšem už jsem začala chápat její myšlenkové pochody. Příběh mě začal bavit až v nějaké půlce knihy, kdy přijel strýček Li a děj se konečně nějak pohnul a nezůstal na bodě mrazu! Díky strýčkovy Li, který začal společně s hlavní hrdinkou řešit zajímavosti ohledně proroctví, mě to začínalo postupně víc bavit. Co se mi líbilo, byli příběhové části, kde se objevil Alex, který příběh nadlehčil z té romantické stránky. Bohužel jich není mnoho - Alex  se objevuje jen zřídka (především až ke konci) a jako naschvál vždy po velmi krátkou dobu.

Další co mě na této knize docela zaujalo, byl žánr. Na to, že je to určené i pro děti, tak chvílemi tam byli až moc odborné názvy. Chvílemi jsem měla dokonce problémy, než jsem se úplně zorientovala v ději, protože autorka má jeden velký zlozvyk a to, že na vás vychrlí mnoho informací najednou. Poté jenom koukáte do zdi a snažíte se to v hlavě urovnat tak, aby jste mohli pokračovat ve čtení.

Kniha mě moc nenadchla, ale přece jen mě příběh chvílemi bavil. Přestože je první díl uzavřen (ohledně proroctví), stále děj zůstává otevřen (ohledně strýčka Li) a na něj pokračuje druhá kniha s názvem Mayské proroctví Hadí spirála.